گروه گردشگری نبکا

گروه گردشگری نبکا

هدف از تشکیل گروه گردشگری نبکا معرفی و شناساندن آثار طبیعی و تاریخی استان یزد به علاقه مندان میباشد
گروه گردشگری نبکا

گروه گردشگری نبکا

هدف از تشکیل گروه گردشگری نبکا معرفی و شناساندن آثار طبیعی و تاریخی استان یزد به علاقه مندان میباشد

برنامه کویر نوردی در منطقه کویر بهاباد –شهرستان بهاباد مورخ 9 الی 95/2/10

برنامه کویر نوردی در منطقه کویر بهاباد –شهرستان بهاباد  با حضور 13 نفر از اعضای گروه کوهنوردی عقاب و به دعوت این گروه و به راهنمایی محمدرضا دهقانی زاده در ساعت 16 روز پنج شنبه مورخ 95/2/9 آغاز شد.

در این برنامه همنوردان با تعداد 3 خودرو سواری عازم منطقه کویر بهاباد شدند که با عبور از شهر بافق، در ساعت 18:30 از طریق روستای ده عسگر که در 20 کیلومتری جنوب شرق بهاباد قراردارد وارد محدوده کویری شدند و با عبور از برج چاه میر و آبگیر شکارچی به دشت پشت صد چکوه رسیدند نهایتاً با زدن چادر اتراق نموده و پس ازاقامه نماز و صرف شام شب را تا صبح سپری نمودند.

روزدوم : برنامه کویرنوردی در روز دوم جمعه مورخ 95/2/10بعد از اقامه نماز صبح در ساعت 5:15 بامداد با حرکت خودرو هابه سمت آبشار بیشه کویر بهاباد آغاز گردید. پس از طی مسیر 8 کیلومتری به رودخانه بیشه رسیدند. مسیر کویر نوردی تا پای آبشارهای بیشه حدود یک کیلومتر بود که پس از عبور از پهنه نمکی به آخرین آبشار رسیده و با کمی استراحت و گرفتن چند عکس یادگاری مجدداً به سمت نقطه آغازین حرکت نمودند، بعد از صرف صبحانه در ساعت 8:30 به طرف رودخانه رنگی به راه افتادند  و پس از توفق کوتاه در مسیر رودخانه رنگی وگرفتن چند عکس یادگاری بطرف  بیشه لرد منجل سر حرکت نمودند. در محل بیشه پس از برداشتن کوله ها بطرف ارتفاعات کوه چاه تلخ به راه افتاده و در لرد (دشت) کوه چاه تلخ فرود آمده و با پیمودن مسیر 5 کیلومتری به دهانه دره کوه چاه تلخ رسیدند. در طول مسیر دره باگذشتن از سنگ آبهای متعدد و کمی استراحت و صرف میوه به راه افتاده و در مسیر کوه کچ قرار گرفتند. در ادامه با پیمودن مسیر تنگه کوه گچی با دور زدن کوه چاه تلخ بطرف محل شروع کویرنوردی (بیشه لرد منجل سر) پیمایش نمودند .مقدار قابل توجی از سنگواره صدف دو کفه ای ها نیز در مسیر برگشت وجود داشت  نهایتاً با پیمودن 17 کیلومتر مسافت کل در ساعت 14 برنامه به پایان رسید و بطرف یزد حرکت نمودند.





برج چاه میر




آبشار بیشه بهاباد





لرد ( دشت) کوه چاه تلخ


تنگل( تنگه) کوه چاه تلخ

نمایی از کوه گچی

درخت کهنسال بنه


تنگه کوه گچی

گیاه سنبل کویر 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.