گروه گردشگری نبکا

گروه گردشگری نبکا

هدف از تشکیل گروه گردشگری نبکا معرفی و شناساندن آثار طبیعی و تاریخی استان یزد به علاقه مندان میباشد
گروه گردشگری نبکا

گروه گردشگری نبکا

هدف از تشکیل گروه گردشگری نبکا معرفی و شناساندن آثار طبیعی و تاریخی استان یزد به علاقه مندان میباشد

برنامه طبیعت گردی و بازدید از سنگابهای دره سنگاب ندوشن - شهرستان میبد مورخ 95/2/17

برنامه طبیعت گردی و بازدید از سنگابهای دره سنگاب ندوشن شهرستان میبد با حضور 27 نفر از اعضای گروه گردشگری نبکا به سرپرستی و راهنمایی محمدرضا دهقانی زاده در ساعت 6:45 صبح روزجمعه مورخ 95/2/17 آغاز گردید.

 در این برنامه که با معیت سرکار خانم حمید نژاد مسئول ورزشهای طبیعی هیئت ورزشهای همگانی استان یزد همراه بود همنوردان با یکدستگاه مینی بوس و 2 دستگاه سواری عازم منطقه شدند. شرکت کنندگان در ابتدای مسیر حرکت ، بعد از گوش دادن به توصیه های ایمنی و زیست محیطی مدیر و رهمنود های خانم حمید نژاد در خصوص ورزشهای طبیعی  و گرفتن چند عکس گروهی از محل مسجد صاحب الزمان (مسجد بین راهی مسیر میبد به ندوشن) در ساعت 8 صبح حرکت خود را آغاز نمودند  و با طی نمودن مسیر 3  کیلومتری در ساعت 9 صبح به محل سنگابها رسیدند و با کمی استراحت به صرف صبحانه مشغول شدند.در ساعت 10:30 دوباره گروه به راه افتاد و به سمت بالا دست دره حدود 500 متر پیاده وری نموده و در طول مسیر ازسنگابهای زیبا و بکر منطقه بازدید نموده و عکس گرفتند و در ساعت 11:45 به سمت مسجد( محل شروع برنامه) حرکت نموده و در ساعت 13:15 به مسجد صاحبالزمان رسیدند و پس از اقامه نماز و صرف چای در آخر با نیم ساعت تاخیر به دلیل نقص فنی مینی بوس نهایتاً با پیمودن 7 کیلومتر مسافت کل در ساعت14:30 به سمت یزد حرکت نمودند و برنامه پایان یافت.

وجود چشمه‌هایی که به دلیل داشتن املاح نمکی، گوگردی و آب آهن‌دار به مرور زمان به صورت مطبق و پلکانی شکل گرفته ‌و خواص درمانی نیز دارد،باعث شده که یک مکان نهایی برای تجمع آب بوجود آید و املاح موجود در آب به سنگ‌آب تبدیل شود. نمونه‌های مشابه این پدیده در دنیا خیلی کم است لذا سنگ‌آب‌های ندوشن یکی از بی‌نظیرترین ژئوتوپ‌های طبیعی این منطقه به شمار می‌آید .دره سنگاب ندوشن در شرق شهر ندوشن و در کیلومتر 13 جاده  ندوشن به میبد قراردارد.




آقای مهندس مهینی و دهقانی زاده مدیر گروه












نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.